dissabte, 23 d’abril del 2016

Moltes gràcies Mercè Relats de la mà de l'evangeli de Lluc




Marta, Marta, estàs preocupada i neguitosa per moltes coses, quan només n'hi ha una de necessària. Maria ha escollit la millor part, i no li serà pas presa. (10, 41-42)

Ocupa't d'ell i, quan jo torni a passar, et pagaré les despeses que facis de més (10, 35)

La teva fe t'ha salvat. Vés-te'n en pau. (7, 50)

Tracteu els altres tal com voleu que ells us tractin. (6, 31)

El metge, no el necessiten els qui estan sans, sinó els qui estan malalts. No he vingut a cridar els justos a convertir-se, sinó els pecadors. (5, 31-32)

Sigueu misericordiosos com ho és el vostre Pare. (5, 36)



Graveu bé aquestes paraules dins vostre: el Fill de l'home ha de ser entregat en mans dels homes. (9, 44)

Recordeu què us va dir quan encara era a Galilea: "Cal que el Fill de l'home sigui entregat a les mans dels pecadors, que sigui crucificat i que ressusciti el tercer dia.” (24, 6-7)

Ai de vosaltres, els qui ara aneu tips: vindrà dia que passareu fam! (6, 25)

Com desitjava menjar amb vosaltres aquest sopar pasqual abans de la meva passió! (22, 15)

I jo us dic: Demaneu, i Déu us donarà; cerqueu, i trobareu; truqueu, i Déu us obrirà, perquè el qui demana, rep; el qui cerca, troba; i a qui truca, li obren. (11, 9-10)

El Pare ho ha posat tot a les meves mans. Ningú no coneix qui és el Fill, fora del Pare, i ningú no coneix qui és el Pare, fora del Fill i d'aquells a qui el Fill el vol revelar. (10, 22)

Si algú vol venir amb mi, que es negui a ell mateix, que prengui cada dia la seva creu i que em segueixi. (9, 23)



Mireu-me les mans i els peus: sóc jo mateix. Palpeu-me i mireu. Els esperits no tenen carn i ossos, com veieu que jo tinc. (24, 39)

Esforceu-vos a entrar per la porta estreta, perquè us dic que molts voldran entrar-hi i no podran. (13, 24)

Recobra la vista; la teva fe t'ha salvat. (18, 42)

Cap criat no pot servir dos senyors, perquè, si estima l'un, avorrirà l'altre, i si fa cas de l'un, no en farà de l'altre. No podeu servir alhora Déu i el diner. (16, 13)

El Fill de l'home ha vingut a buscar i salvar allò que s'havia perdut. (19, 10)



Realment el Senyor ha ressuscitat i s'ha aparegut a Simó! (24, 34)

El cel i la terra passaran, però les meves paraules no passaran. (21, 33)

La sal és bona; però si perd el gust, amb què la tornaran salada? No és bona ni per a adobar la terra ni tan sols per al femer, i l'han de llençar. Qui tingui orelles per a escoltar, que escolti. (14, 34-35)

A què s'assembla el Regne de Déu? A què el compararé? És com un gra de mostassa que un home va sembrar en el seu hort. Va créixer i es va fer un arbre, i els ocells del cel van fer niu a les seves branques. (13, 18-19)

Tots aquests han donat el que els sobrava; ella, en canvi, ha donat el que necessitava, tot el que tenia per a viure. (21, 4)

Si algú ve a mi i no m'estima més que el pare i la mare, la dona i els fills, els germans i les germanes, i fins i tot que la seva pròpia vida, no pot ser deixeble meu. (14, 26)







"Jesucrist també pot trencar els esquemes avorrits en els quals pretenem tancar-ho i ens sorprèn amb la seva constant creativitat divina" (Papa Francesc)


Pepe

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada